ORGANIZACJA DNIA
|
|
6.00 – 8.30. |
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci, lub indywidualna o charakterze stymulująco – kompensacyjnym, obserwacyjnym, wychowawczym. Czynności porządkowo – higieniczne, pomoc w przygotowaniu do zajęć. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie. Zabiegi higieniczne, pełnienie dziecięcych dyżurów, pomoc w nakrywaniu do stołu, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
9.00 – 10.00 |
W oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, zintegrowana działalność edukacyjna. Rozwijanie twórczej aktywności dzieci w zakresie umysłowym, muzycznym, plastycznym, ruchowym, teatralnym, itp. |
10.00 – 10.20 |
Drugie śniadanie. Zabiegi higieniczne. Wdrażanie do samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
10.20 – 11.30 |
Zabawy i zajęcia dowolne według potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci. Zabawy i zajęcia na świeżym powietrzu z wykorzystaniem placu zabaw ogrodu przedszkolnego: zabawy ruchowe, gry sportowe, ćwiczenia gimnastyczne, oraz spacery i wycieczki. |
11.30 – 12.00 |
Obiad: pierwsze danie – zupa. Doskonalenie samoobsługi w zakresie czynności sanitarno – higienicznych, doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kultury spożywania posiłków, oraz utrzymywanie prawidłowej postawy. |
12.00 – 12.10
|
Przygotowanie do odpoczynku – zabiegi sanitarno – higieniczne. |
12.10 - 14.00 |
Grupy młodsze: słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej podczas leżakowania. Grupy starsze: słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę, lub z płyt, Utrwalanie wiadomości z zajęć edukacyjnych – ćwiczenia: zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zajęcia stymulująco - kompensacyjne, rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, zabawy na świeżym powietrzu. |
14.00 – 14.45 |
Obiad: II danie. Czynności higieniczne i samoobsługowe , ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, , zachęcanie do spożywania wszystkich proponowanych potraw ze szczególnym uwzględnieniem warzyw. |
14.45 – 17.30 |
Zajęcia indywidualne z dziećmi prowadzone przez nauczyciela, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, gry i zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne według potrzeb, pomysłów i zainteresowań dzieci, pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci do domów. |