^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

GRUPA BIEDRONKI

DZIEŃ TATY

Witajcie kochane biedronka

2

 

3

4

5

6

7

8

 

Domowe przedszkole 18.06

Domowe przedszkole 9.06

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Drodzy Rodzice !

W przypadku potrzeby zgłoszenia dziecka do przedszkola w miesiącu czerwcu, prosimy o kontakt z Dyrektorem.

Na chwilę obecną wszystkie miejsca, którymi dysponujemy – 48, są zajęte.

Przypominamy również o zgłoszeniach na miesiące wakacyjne, w nieprzekraczalnym terminie – 12.06.20.

Zgłoszenia dokonują wszyscy zainteresowani Rodzice wg załączników ze strony przedszkola.

Domowe przedszkole 1-5.06

Domowe przedszkole 25.05

Domowe przedszkole 18-22.05

      Witajcie kochane biedronka

                                  Ten blok tematyczny 18.05.20 – 22.05.20  poświęcony będzie Rodzinie

  • Zabawa paluszkowa: „Rodzina paluszków” – zabawa do piosenki, dziecko zaciska dłoń w piąstkę i śpiewając piosenkę po kolei prostuje wszystkie palce:

Tata palec tata palec

 gdzie on jest?

Jestem tu jestem tu

 Jak się masz, cześć? – dziecko prostuje kciuka

Mama palec, mama palec

gdzie ona jest?

Jestem tu jestem tu

Jak się masz, cześć? – dziecko prostuje wskazującego palca

A brat palec, a brat palec

gdzie on jest?

Jestem tu jestem tu

Jak się masz, cześć? – dziecko prostuje środkowego palca

Siostra palec, siostra palec

gdzie ona jest?

Jestem tu jestem tu

Jak się masz, cześć? – dziecko prostuje serdecznego palca

Dzidzia palec, dzidzia palec

gdzie ona jest?

Jestem tu jestem tu

Jak się masz, cześć? – dziecko prostuje małego palca

 

  • Piosenka: „Dziękuję Mamo, dziękuję tato”

„Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”

Uczyliście mnie chodzić 
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.

- Co to jest rodzina?

- Czym jest drzewo rodziny?

- Strefa rozmyślań, cóż to takiego?

- Strefa rozrywki, a w niej 2 piosenki, quiz rodzinny i zabawa: znamy się lepiej

Ułóż prawidłowo puzzle, następnie naklej je na kartkę papieru

12

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

Propozycje pracy plastycznej: Kwiaty dla mamy

8

 

9

 

10

 

Domowe przedszkole 15.05

Domowe przedszkole 14.05

Domowe przedszkole 13.05

Propozycje zajęć dydaktycznych na środę 13.05

Temat zajęć: Co dzieje się na łące?

  • Aktywność poranna:
  • Dziś w ramach aktywności porannej proponuję, byście zapoznali się z nową piosenką o Biedronce.
  • Oto słowa piosenki:

Tekst piosenki "Biedroneczki - kropeczki"

Biedroneczki są w kropeczki, o tym każde dziecko wie. 
Z biedronkami - kropeczkami razem pobawimy się. 

Biedronka fruwa nad łąką, gdy świeci jej złote słonko. 
Gdy chmura nadciąga z daleka, biedronka pod listek ucieka. 

O wyszło słoneczko, możemy iść na wycieczkę. Pójdziecie z nami?

Kto na spacer ma ochotę, niech się spieszy: raz, dwa, trzy. 
Trzeba znaleźć siedem kropek, taki jest początek gry. 

Biedronka fruwa nad łąką, gdy świeci jej złote słonko. 
Gdy chmura nadciąga z daleka, biedronka pod listek ucieka. 

Biedroneczko, fruń do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Tekst piosenki "Biedroneczki - kropeczki"

Biedroneczki są w kropeczki, o tym każde dziecko wie. 
Z biedronkami - kropeczkami razem pobawimy się. 

Biedronka fruwa nad łąką, gdy świeci jej złote słonko. 
Gdy chmura nadciąga z daleka, biedronka pod listek ucieka. 

O wyszło słoneczko, możemy iść na wycieczkę. Pójdziecie z nami?

Kto na spacer ma ochotę, niech się spieszy: raz, dwa, trzy. 
Trzeba znaleźć siedem kropek, taki jest początek gry. 

Biedronka fruwa nad łąką, gdy świeci jej złote słonko. 
Gdy chmura nadciąga z daleka, biedronka pod listek ucieka. 

Biedroneczko, fruń do nieba, przynieś mi kawałek chleba.

  • Do tej piosenki proponuję Ci zabawę ruchową, którą możesz obejrzeć tutaj:

  • Zajęcia właściwe:
  • Posłuchaj wiersza o łące:

Łąka – Zdzisław Feliks Klauza
Łąka cała w zieleni.
Od kwiatków bieli się żółci i czerwieni.
Rosną na niej różne kwiatki od stokrotek aż po bratki.
Rano kwiatki swe kielichy otwierają i wszystkie owady do siebie zapraszają 
Przylatują osy , bąki ,szerszenie i pszczoły.
Zbierają na miód słodki pyłek kolorowy.
Każdy z nich spieszy się nazbierać pyłku, aby zdążyć przed dniem schyłku.

Skrzydełkami bardzo szybko poruszają.
I na nóżki grubą warstwę pyłku nabierają.
Jedni do swych domków odlatują.
Następni powtórnie po nektar przylatują.
Kwiatki pod ich ciężarem się uginają.
Często płatki z nich odpadają.
Żaden z nich nie ma czasu na nic innego.
Cały harmider łąkowy życia trwa aż do zmroku samego.

  • Odpowiedz na pytania do wiersza:

- co można zobaczyć na łące?

- co kwiaty robią rano?

- co robią owady na łące?

  • Zabawa dydaktyczna: Policz ile jest? – do tej zabawy potrzebna będzie kostka do gry, 4 kwiaty oraz 24 narysowane przez rodzica biedronki lub motyle. Dziecko przelicza kwiaty. Czterokrotnie rzuca kostką i umieszcza na kwiatku tyle biedronek lub motyli ile wskazuje liczba oczek na kostce. Po wykonaniu zadania dziecko porównuje, na którym kwiatku znajduje się najwięcej owadów, a na którym najmniej.

1

  • Druga zabawa dydaktyczna nosi nazwę: Rodzina pajączków. Rodzic przygotowuje dziecku cztery talerzyki papierowe. Jeśli nie posiadacie – proszę wyciąć 4 koła. Na każdym kole umieszczona jest odpowiednia ilość kropek – od 1 do 4. Oprócz kół (talerzy) potrzebna będzie czarna farba. Dziecko odbija na talerzyku kciuk, tyle razy ile ma na nim kropek. Następnie z odbitych śladów kciuka tworzy pajączki, dorysowując głowę, oczy, czułki i po każdej stronie ciała. Po cztery odnóża.
  • Zapraszam Was teraz do zabawy ćwiczącej spostrzegawczość. Znajdźcie 10 różnic pomiędzy obrazkami:

2

  • Zabawy popołudniowe:
  • Jeśli to możliwe wybierzcie się na łąkę. Zabierzcie ze sobą lupę, by móc pooglądać owady. Koniecznie posłuchajcie odgłosów na łące

Dla tych, którzy zostaną w domu, proponuję aktywność z kartami pracy:

3

4

5

Domowe przedszkole 12.05

                                                        Witajcie kochane

Na początek proponuję Wam rytmiczną zabawę ,,Pszczółki do ula!’’biedronka

Dzieci  - pszczółki latają w różnych kierunkach w rytm dowolnej muzyki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i rytmicznie klaszczą w ręce powtarzając tekst: Pszczółki nektar pozbierały i do ula poleciały. Zabawę powtarzamy kilka razy.

A teraz wybierzemy się na spacer po łące. Posłuchajcie odgłosów łąki

Domowe przedszkole 11.05

Domowe przedszkole 8.05

Domowe przedszkole 7.05

Domowe przedszkole 6.05

Domowe przedszkole 5.05

Domowe przedszkole 4.05

Witajcie kochane biedronka

Dziś zapraszam Was na wirtualny spacer. Wirtualny, czyli taki „na niby”. Niestety, póki co tylko taki spacer mogę Wam zaproponować. Wysłuchajcie piosenki a dowiecie się gdzie Was dziś zabiorę.

Tak kochani…dziś spacerujemy po OPOLU.  A wiecie skąd według legendy wzięła się nazwa naszego miasta?! Posłuchajcie tej legendy.

Polskie legendy - Powstanie Opola

Bajkowy zakątek - Powstanie Opola

1

        

  • Opole to miasto, w którym mieszkamy. Flaga Opola ma kolor żółto- niebieski. Popatrz na obrazki. Pokaż paluszkiem, która flaga to flaga naszego miasta?

2

BRAWO!!!

A wiecie, że prócz flagi Opole posiada też swój hejnał. Posłuchaj jak brzmi hejnał naszego miasta.

A teraz zapraszam Was na wirtualny spacer po Opolu. Patrzcie uważnie na zdjęcia  i powiedźcie, czy widzieliście te miejsca?

ZAPRASZAM NA WIRTUALNY SPACER PO OPOLU (klik)

 

 

Domowe przedszkole 30.04

Domowe przedszkole 29.04

Domowe przedszkole 28.04

Witajcie kochane biedronka

Dzisiaj poznacie znaczenie słowa legenda oraz zapoznacie się legendą o Lechu, Czech i Rusie.

Legenda jest to opowieść lub zbiór opowieści o postaci lub postaciach historycznych. Zazwyczaj przekazywana w formie ustnej na długo przed jej utrwaleniem na piśmie.

Legendy opowiadają o mędrcach, świętych i  władcach.

W dawnym wieku Słowiańskie plemiona, żyły w dobrobycie i zgodzie ze sobą, zamieszkując dalekie kraje. Na ich czele stali, mężni bracia: Lech, Czech i Rus.

 Władcy Ci byli zarówno mężni w boju jak i mądrzy we władzy. Poddani wiedli wspaniałe życie, ciesząc się dobrobytem jaki nastał za panowania trzech braci. Słowiańskie plemiona szybko zaludniły obszar, którym rządzili, tak, że zaczęli obawiać się głodu.

Z tej to przyczyny bracia zwołali naradę, na której nie zabrakło ich rodziny i przyjaciół. Pomysł władców nie przekonywał ludzi, jednak zważając na trudną sytuację, postanowiono opuścić tą krainę i poszukać odpowiedniego miejsca do osiedlenia się. Kilka dni trwały przygotowania do wyprawy. Nie można było jednak długo tego odwlekać, i tak wszystkie rodziny opuściły swoje dotychczasowe domy wyruszając w nieznane krainy.  Zarówno młode kobiety z dziećmi jak i starcy jechali na wozach by nie opóźniać marszu. Z przodu i z tyłu  wielkiego orszaku szli zbrojni, aby móc chronić ludność i ich dobytki. Nieznane krainy często budziły w ludziach strach. Podróż przez ciemne gąszcze, gdzie czają się różne stwory nie należy do najbezpieczniejszych.

Podróż nie była lekka, często napotykano rzeki, które spowalniały wędrujący naród. Co jakiś czas zbrojni wykazywali się zręcznością, odganiając stada wilków i broniąc ludzi przed dzikimi plemionami. Mimo lęków i trudów podróży Słowianie pokładali nadzieje i wierzyli w mądrość swoich królów. Przez całą podróż gorliwie modlili się do bogów o bezpieczne dotarcie do celu. Mijały tygodnie, aż wreszcie ujrzeli wielkie obszary żyznych równin. Liczne rzeki przecinające teren mieniły się w słońcu. Gdy nadszedł czas postoju Rus przemówił do swych braci:

- Ludzie moi są już zmęczeni trudami tych poszukiwań. Wiem, że tutaj będzie nam dobrze, tu właśnie będzie nasza osada. Na tych równinach powstaną nasze domostwa.

Czech i Lech pożegnali  się z bratem, składając przy tym obietnice, że jeszcze się spotkają. Pozostali bracia ruszyli w stronę słońca, które akurat było w zenicie. Wybrali tę drogę ze względu na Czecha, który lubił  promienie słoneczne i ich ciepło. Podróżowali wiele dni, aż ich oczom ukazały się wielkie góry. Tam też rozbili obóz. Czech spoglądał z podziwem na wysokie góry i rzekł do brata:- Ukochałem ciepło słońca, gdzie będę mógł być bliżej niego, jak nie na tak wysokich górach? Ziemi są tu żyzne. Więc dalej bracie musisz podążać sam, ja i mój lud osiedlimy się tutaj. Lech wiedział, że musi dalej szukać miejsca dla swego ludu, jednak trudno było rozstawać mu się z bratem. Nadszedł w końcu dzień w którym pożegnał Czecha, zanim jednak odjechał w swoim kierunku przypomniał bratu o złożonej przez trzech braci przysiędze, że jeszcze się spotkają. I tak Lech ruszył w drogę. Po wielu dniach marszu gdy rozbijano obóz, Lech rozglądał się uważnie po całej okolicy. Spodobał mu się widok rzek w których było mnóstwo ryb, lasy w których było dużo zwierzyny i żyzne ziemie, których pozazdrościli by mu bracia. Spoglądając na swój lud widział zmęczenie i wyczerpanie nieustanną podróżą. Postanowił więc przemówić:

- To koniec naszej podróży.  Tu zbudujemy naszą osadę. W głębi duszy mam pewność , że to jest nasze miejsce i tu powinniśmy pozostać.

Lud Lecha mimo iż ufał osądowi swego króla był bardzo religijny i zapragnął aby bóstwa dały jakiś znak, że to faktycznie koniec ich trudów podróży.  W tej właśnie chwili nad ich głowami rozległ się wrzask. Wszyscy unieśli głowy i ujrzeli wielkiego, majestatycznego orła o mieniących się białych piórach. Wielki ptak właśnie lądował w swym gnieździe na szczycie wielkiego dębu. To był niesamowity widok, ujrzeć tak pięknego , białego orła na tle czerwonego, zachodzącego słońca.  Wszyscy ujrzeli w tym znak od bogów, którego tak pragnęli.

Tam gdzie początkowo rozbito obóz wyrósł ogromny gród. Na pamiątkę orła, który zwiastował im koniec podróży nadano osadzie kształt orlego gniazda. Gród nazwano Gnieznem, a biały orzeł na czerwonym tle od tamtej pory był godłem rodu Lecha, a następnie całego narodu polskiego, który wywodzi się z tego właśnie rodu.

Rozmowa na temat legendy, rodzic zadaje dziecku pytania

- Dlaczego w godle Polski jest orzeł?

- w jakich miejscach umieszczane jest godło Polski

- Zastanów się dlaczego Lech nazwał gród Gnieznem?

Teraz proponuję do posłuchania piosenkę pt. ,,Piosenka młodego patrioty’’

 

1

 

 Pokoloruj

2

 

Domowe przedszkole 27.04

Domowe przedszkole 24.04

Domowe przedszkole 23.04

 WITAJCIE W CZWARTEK 23.04.2010 r.

Dziś proponujemy Wam temat: „Czyste powietrze”

1. Gimnastyka poranna:

Zabawa ruchowa: „Papier, plastik, szkło” Dziecko reaguje odpowiednio na podawane hasła: papier – podskoki z nogami do boku i do środka, plastik – podskoki obunóż w górę, szkło – dziecko zastyga w bezruchu.

Zabawa rzutna: „Kosz na śmieci”. Ustawiamy kosz (wiaderko, miskę) w odpowiedniej odległości od dziecka. Dziecko ćwiczy rzuty piłką lub zgniecioną w kulkę gazetą do celu.

Zabawa bieżna: „Śmieciarka”. Dziecko jest śmieciarką i porusza się biegając podczas dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce nieruchomieje. Możecie wykorzystać piosenkę: „Posprzątajmy świat”:

2. Zabawa: „Zatkany nos” – rodzic prosi dziecko o zatkanie na kilka sekund nosa i buzi, pyta dziecko: czego nie można robić, gdy mamy zatkany nos (oddychać)? Czym oddychamy? (powietrzem), Co by się stało gdybyśmy dłużej mieli zatkane nosy? (udusilibyśmy się), wysnuwamy wniosek, że nie można żyd bez powietrza.

3. Zabawa „Dmuchanie balona”. Rodzic nadmuchuje balon i pyta dziecko dlaczego on rośnie?, następnie puszcza nadmuchany balon i zadaje pytanie – co się stało z balonem? , gdzie znajduje się powietrze?, czy je widzimy? Jeśli go nie widzimy to skąd wiadomo, że ono jest? Wniosek: powietrze jest wszechobecne, bezbarwne, bezwonne.

Rodzic pyta dziecko komu jest potrzebne powietrze? Ludziom, roślinom, zwierzętom. Czy powietrze zawsze jest czyste?

4. Słuchanie opowiadania „ O kominie który zaczął dymić” K.Lewandowskiej W pewnym mieście, nie blisko i nie daleko Wśród pięknych roślin, nad czystą rzeką Dużą fabrykę wybudowali i komin ogromny z betonu, stali Z tego komina i w dzień i w nocy Dym się unosił co szczypie w oczy Co szczypie w oczy co w gardle dusi Ktoś z tym porządek zrobić dziś musi. Bo każdy smutny i wystraszony, ludzie rośliny a nawet wrony Inne ptaki tam fruwające bo dym zasłonił chmury i słońce. Ciężko oddychać i zapach straszny, gdy dym wychodzi z komina paszczy A razem z dymem brudy i sadza, która na rzece wciąż się osadza

Trzeba ratować ludzi, zwierzęta, glebę i ryby to sprawa święta! I wymyślono co zrobić trzeba by uratować ludzi i drzewa Na tym kominie z betonu stali, ogromne filtry zamontowali Filtry oczyszczą dym, bardzo szybko, już nie zaszkodzi on ludziom, rybkom Zwierzętom, ptakom, powietrzu, glebie-filtry pomogą w takiej potrzebie I choć z komina dym dalej leci, wiedzą już o tym dorośli dzieci, Że dym oczyszczony nikogo nie truje, dopóki filtr na nim dobrze pracuje.

5. Omówienie wiersza: -O czym był ten wiersz? -Skąd wydobywał się dym? - Komu szkodził brudny dym? -Jak czuły się zwierzęta, ludzie, rośliny? - Co zrobiono, żeby świat był czysty?

6. Rozmowa o zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi – rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, jak ludzie zanieczyszczają powietrze (smog – na wskutek palenia w piecach niebezpiecznych śmieci, dymy z fabryk, elektrowni węglowych, emisja spalin samochodowych, dym papierosiany). Wytłumaczenie dziecku, że zanieczyszczone powietrze źle wpływa na nasze zdrowie.

3

7. Zabawy badawcze: “Powietrze wokół nas”

zabawa: “Wiatr z wentylatora” – doświadczenia z wentylatorem i kartką papieru

“Zaczarowane słoiki” – gaszenie świeczek przykrywanych słoikiem. Wnioski: bez dostępu powietrza płomień gaśnie

pływające pojemniki – zakręcone pojemniki plastikowe. Wniosek: Nie są puste – zawierają powietrze

balony – “odrzutowce”: puszczanie nadmuchanych, ale nie zawiązanych balonów. Wniosek: powietrze wylatuje z balonów i powoduje ich ruch

puszczanie baniek mydlanych. Wniosek: przez wdmuchiwanie powietrza powoduje się ich rośnięcie i poruszanie się

”Fale ze słomki” – dmuchanie przez słomkę na wodę w misce. Wniosek: ruch powietrza wywołuje fale na wodzie

8. Na koniec proponuję Ci pokolorowanie jednej z dwóch eko kolorowanek. Po pokolorowaniu, albo jak wolisz, przed możesz zrobić z kolorowanki puzzle: przeciąć kolorowankę na 4-5 części, a następnie spróbować ją złożyć i przykleić na kartce. Przyjemnej pracy 

1

 

2

Domowe przedszkole 22.04

Domowe przedszkole 21.04

Domowe przedszkole 20.04

Domowe przedszkole 17.04

Domowe przedszkole 16.04

Domowe przedszkole 15.04

Domowe przedszkole 14.04

Domowe przedszkole 10.04

Domowe przedszkole 9.04

Witajcie Drogie Biedroneczki J

Dziś proponuję Wam następujące zabawy:

  • Na początek zabawy rytmiczne przy muzyce:

 

  • Zapraszam do przeczytania wiersza wspólnie z rodzicem. Rodzic czyta literki, a Ty przeczytaj obrazki

 

Domowe przedszkole 8.04

Domowe przedszkole 7.04

Domowe przedszkole 6.04

 

                                                             Witajcie kochane biedronka

Dzisiaj chciałabym się z Wami przywitać krótką rozgrzewką, więc do dzieła kliknijcie w poniższy link i gotowe!

Rozgrzewkę prowadzimy dopóki dziecko wykazuje zainteresowanie.

 

Zapewne już wiecie że przed nami czas oczekiwania na święta wielkanocne,  dzisiaj poznacie symbole świąt wielkanocnych, wzbogacicie swoje wiadomości o to co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku. Obejrzyjcie dokładnie ilustracje oraz posłuchajcie co mówią rodzice.

Chętnie zobaczę Twoje prace, odeślij je do mnie na emaila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Domowe przedszkole 3.04

Domowe przedszkole

Domowe przedszkole 1.04

Domowe przedszkole 31 marzec

Domowe przedszkole 30 marzec

Domowe przedszkole 27 marzec

Domowe przedszkole 26 marzec

Domowe przedszkole 25 marzec

Domowe przedszkole 24 marzec

Wiosenne przebudzenie

"Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Copyright © 2013. NetCom MBM Rights Reserved.