^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

GRUPA MRÓWKI

Domowe przedszkole 22-30.06

KOLOROWA ŁĄKA 13.06-19.06

KOCHANE MRÓWECZKI PRZESYŁAMY BUZIAKI I UŚCISKI DLA WAS ORAZ DLA WASZYCH RODZICÓW,

Do zobaczenia

PA 😊😊😉 pani Danusia i pani Kasia

 

KOLOROWA ŁĄKA

15.06.2020 (poniedziałek) – 19.06.2020 (piątek)

Propozycje zabaw i ćwiczeń ruchowych na bieżący tydzień:

  • Rozgrzewka „Klaszczemy, jak się da” – siad skulny rozkroczny: dziecko klaszcze

w dłonie w różnym położeniu (przed sobą, za sobą, nad głową), z różnym natężeniem (mocno-głośno, lekko-ciszej itp.) oraz w różnym tempie (wolno, szybko, bardzo szybko),np.: „Ręce szybko klaszczą nad głową”, „Ręce klaszczą wolno z prawej strony”

  • Zabawa „Zimno – ciepło” – dziecko porusza się swobodnie po dywanie. Na sygnał „zimno”, chodzą na „sztywnych nogach” (bez zginania kolan i łokci), a na hasło: „ciepło”, chodzą lub powoli biegają na „miękkich” nogach z luźnymi rękoma (uginają kolana, rozluźniają ręce).
  • Zabawa „Wesołe igraszki” – dziecko siada w siadzie skulnym i kręci się wokół własnej osi na pośladkach odpychając się nogami od podłogi. Następnie dziecko kładzie się na plecach i obraca się wokół własnej osi odpychając się nogami od podłogi.
  • Zabawa kreatywna „Taniec lata” – dziecko otrzymuje apaszkę, tańczy w sposób twórczy do muzyki ze zmiennym metrum, np. „Lato” Vivaldiego.
  • Zabawa „Kąpiel Morska” – dziecko zmienia pozycję, leżąc na zmianę na plecach lub na brzuchu. N sygnał czołgają się na brzuchu lub plecach – z naprzemiennym wyciąganiem i zginaniem rąk i nóg.
  • Zabawa „Bociany na łące” – dziecko porusza się swobodnie po pokoju (może to robić przy muzyce), na hasło ,,STOP” zatrzymuje się i stoi na jednej nodze, rozkładając ręce. Zabawę powtórz kilka razy - wyczucie rytmu i ciężaru ciała w czasie i przestrzeni.
  • Zabawa „Spacer na łąkę” – dziecko maszeruje w rytm muzyki, wykonując naprzemienne ruchy - prawą dłonią dotykają lewego kolana, a lewą dłonią prawego kolana.
  • Zabawa „Żabki na łące” – kolorowym sznurkiem wyznaczony jest staw, reszta to łąka. Dziecko-żabka porusza się po łące żabimi skokami, na hasło „bocian idzie” – ucieka do stawu.
  • Zabawa „Żabie skoki” - na dywanie rozłożone są przeszkody: obręcze, butelki, krzesełka, itp. – dziecko pokonuje trasę slalomu, skacząc jak żaba.
  • Zabawa kształtująca postawę ciała „Kwiaty rosną” – dziecko- kwiatek siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym z głową pochyloną nisko do kolan. Słysząc coraz głośniejsze dźwięki instrumentu, kwiatek rośnie-dziecko powoli prostuje tułów, podnosi głowę do góry, wyciąga ręce (płatki) do góry, do słońca.

 

PONIEDZIAŁEK: „Wyprawa na łąkę”

 

1. „Pszczółka”zabawa w berka przy wykorzystaniu rymowanki:

„Pszczółka śpi w ogrodzie 1,2,3.

Ubrudzona w miodzie 1,2,3.

Kogo dotknie mała pszczoła

musi tańczyć z nią dokoła".

  • „Przestraszone żabki” – zabawa ruchowa. Dziecko zamienia się w żabkę i skacze po dywanie/po trawie w różnych kierunkach dookoła stawu ułożonego ze sznurka.   

     Na umowny sygnał przez rodzica np.  jedno klaśnięcie, sygnalizuje nadejście bociana.      Przestraszona żabka jak najszybciej wskakuje do stawu i nieruchomieje. Dwa klaśnięcia sygnalizują odejście bociana, żabka może ponownie skakać. Później zamiana ról. Rodzic wciela się w rolę żabki a dziecko ostrzega w dowolny sposób o nadejściu oraz odejściu bociana.

3.  Ogladanie filmiku - "Skrzat Borówka odwiedza swoją kuzynkę Koniczynkę na łące”


   


Zwrócenie uwagi na rośliny oraz zwierzęta występujące na łące.

4. „Lornetka obserwatora łąki – wykonanie własnej lornetki z rolek po papierze  toaletowym.

 

 

5. „Wycieczka na łąkę”– w miarę możliwości zwiedzamy pobliską łąkę. Zabieramy ze sobą wcześniej wykonaną lornetkę do obserwacji tamtejszej przyrody. Można na łące zbierać różne kwiaty, zioła, które posłużą do kolejnych prac plastycznych. Można pleść wianki, bransoletki, naszyjniki z kwiatów na łące. Chętne osoby zachęcam również do zrobienia zdjęć, filmiku w trakcie zwiedzania łąki i przesłać swoje przeżycia na grupę WhatsApp

6. „Kolorowa łąka” - praca plastyczna: wykonanie własnej łąki, można według pomysłu,  który został  pokazany w filmie ze Skrzatem lub wg własnej inwencji twórczej.

III. „Kolory” –  zabawa rozwijająca aktywność twórczą.

     Rzucając piłkę do dziecka, mówimy: "Zielony jak...". Dziecko gdy złapie piłkę, kończy    zdanie, wymieniając coś zielonego, np. trawa, żaba, jabłko. Później zamiana ról. Dziecko rozpoczyna zdanie, które kończy rodzic. Można dodatkowo liczyć ile wybrana osoba wymieniła przykładów na dany kolor, każdy przykład to jeden punkt.

 

WTOREK:  „Motyle”

 

  1. Taniec na powitanie do utworu muzycznego „Wiosna” A. Vivaldi’ego z cyklu „Cztery pory   roku” – doskonalenie umiejętności naśladowania, wprowadzenie w wiosenny nastrój.

2. „Co to jest metamorfoza – przemiana”- burza mózgów- dz. stara się wyjaśnić podane pojęcie, wykorzystując do tego własne doświadczenia, wiadomości i obserwacje.

3.  Zagadka-podpowiedź:
Skrzydła ma barwne jak płatki kwiatów, choć sam nie jest kwiatem,
Tu cytrynek, tam paź królowej - piękny, kolorowy
Lekko unosi się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.

4.„Nikt mnie więcej nie zobaczy”(Walentyn Bieriestow) - słuchanie opowiadania, wypowiadanie się na temat treści, doskonalenie kompetencji językowych, formułowanie wypowiedzi pełnymi zdaniami:
Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć. – Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki. – Szkoda, że nikt, a nikt nie zwraca na mnie uwagi. Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka

  i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wpełzła na najpiękniejszy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i zawołała: – Co za brzydactwo! – Ach, tak! – syknęła obrażona gąsienica. – Wobec tego nikt nigdy, nigdzie, za nic w świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać. Zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęk, z sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę, z gałązki na sęczek. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, dziesiąty, setny… I wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie. – Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła. – Ale owinęłam się znakomicie. W kokonie było ciepło, ciemno i… nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie. Widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w kokonie upał był nieznośny. – Muszę przewietrzyć trochę mój domek – postanowiła i wyskubała małe okienko w kokonie. – Ach, jak pięknie pachną kwiaty! – Gąsienica wychyliła się nieco. „Nikt mnie tu wśród listków nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza” – pomyślała. Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i… wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry! I nagle na tejże samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. „Co za wstyd! – pomyślała. Że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej, że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie nie zobaczy, i słowa nie dotrzymałam. Hańba!”. Zrozpaczona upadła w trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała: – Ach, jaki piękny! – Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica. – Zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropelce rosy. – Cóż to takiego? W lustereczku ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami! Wygięła grzbiet. Na grzbiecie są dwa piękne kolorowe skrzydła! – Patrzcie, patrzcie! Stał się cud! Najprawdziwszy cud! Jestem motylem! I kolorowy motylek poszybował wesoło nad łąką, bo przecież on nie dawał motylowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.

Po wysłuchaniu treści dziecko odpowiada na pytania, np.

   - Co sądziła o sobie gąsienica?
- Jaka naprawdę była gąsienica?
- Dlaczego dziewczynka powiedziała o niej: brzydactwo?
- Co postanowiła obrażona gąsienica?
- Jaka niespodzianka czekała gąsienicę po wyjściu z kryjówki?

5. Dzieci oglądają prezentowane etapy rozwoju motyla (jaja, larwę, poczwarkę oraz dorosłego motyla):

1

lub:

lub:

2

 

6. Historyjka obrazkowa „Rozwój motyla” – uporządkowanie ilustracji, wykorzystanie  informacji zawartych w opowiadaniu. Zastosowanie następstwa czasowego, używanie określeń dotyczących czasu: najpierw, potem, rozwijanie kompetencji językowych.

3

7. Zabawa ruchowa przy muzyce „Gąsienice, motyle” – reagowanie ruchem na dźwięki    wysokie   i niskie.

8. Poznajcie różne rodzaje motyli. Spróbujcie zapamiętać ich nazwę i wygląd.

4

Film „10 najpiękniejszych motyli": 

10. „Motyle”- praca plastyczna różnymi technikami:

    - malowanie plam farbą plakatową – symetryczne odciskanie plam malowanych na  połowie szablonu lub:

 5  6

 Pamiętajcie, że skrzydełka motyla są symetryczne – to znaczy, że mają identyczne wzory    rozmieszczone na prawym i lewym skrzydle.

 7

 

ŚRODA: „Biedroneczki są w kropeczki”

 

1. Śpiew i swobodny taniec do znanej piosenki

2.  „Mała Biedroneczka” – zabawa matematyczna

Wycinamy sylwetę biedronki oraz siedem kropek. Sylwetkę kolorujemy na czerwono, kropki na czarno lub wycinamy je zaraz z kolorowych kartek kto ma w domu. Dziecko kładzie 7 kropek na biedronkę a biedronkę można położyć na zielony listek wycięty z papieru. Rodzic czyta kilka razy rymowankę "Mała biedroneczka", a dziecko odkłada/zdejmuje tyle kropek, ile zgubiła biedronka. Dodatkowo chętne dzieci mogą wykorzystać kartoniki z cyferkami - mówiąc ile jest kropek, wskazuje odpowiednią liczbę.

Rymowanka "Mała biedroneczka"

Mała biedroneczka siedem kropek miała,
usiadła na listku, gdzie pszczoła brzęczała.
I ta biedroneczka tak się wystraszyła
że w zielonej trawie *jedną kropkę zgubiła.
Ile teraz kropek ma? Policzymy: jeden i dwa
dwie, trzy, cztery...

  • „Ciekawostki na temat biedronek:


 

4. Bajeczka – „Biedronka Gaston”


 5. Pomysły na wykonanie biedronki, dla chętnych. Wybór dowolny:                                           

  - biedronka z wytłaczaki:           

        

  - biedronka z origami:

                        

- biedronka z łupiny orzecha:       

                       

- biedronka z papieru, wersja 3D   

CZWARTEK: „Żaby…

 

1. Nawiązanie do tematu zajęcia- dziecko rozwiązuje zagadkę:

 „Nie chodzą lecz skaczą

Nad stawem mieszkają

Gdy wieczór zapadnie

Na głosy kumkają” (żabki)

2. Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej pt. „O żabkach w czerwonych czapkach”:
Mieszkały żabki w zielonej dolinie – Rechotka i Zielona Łapka.
Zielona Łapka rozglądała się wokoło, patrzyła na zieloną trawę, na zielona wodę, na swój zielony płaszczyk..... Ach, jak nudno! wszystko takie zielone...
-brzydki jest ten mój płaszczyk! Nie chcę takiego!.
Taki mak polny ma czerwoną sukienkę, a grzyb śliczny czerwony kapelusz...a ...biedronki mają czerwone ubranka.
Może urządzimy zabawę i zaprosimy biedronki, muchomory. Będzie nam wesoło. Żabki wywiesiły takie ogłoszenie.
„ Kto ma kolor czerwony, Jest dziś pięknie proszony,
Niech przyjdzie, niech przyleci, Kto ma czerwony berecik,
Czerwony płaszczyk Czerwony krawat Będzie wesoła zabawa!”.
Zapraszają z ukłonem – Żabki Zielone.
I wywiesiły takie oto zaproszenie.
Nie upłynęła godzina – przyleciała pliszka. Przeczytała, machnęła ogonkiem – To nie dla mnie!. Nie mam czerwonej czapki. Przyleciały wróble – To nie dla nas!. Nie nosimy czerwonych kapeluszy. Przyleciał gil – mam czerwone piórka. To mnie zapraszają. Przyjdę na bal.
I oto przyszli na bal pierwsi goście: biedronka, gil, muchomor.
- Witajcie, witajcie – mówi Zielona Łapka.
Potem zaczęła się wielka uczta. Żabki podają sok z kwiatów, rosę z łąki. Kiedy goście częstowali się podanymi smakołykami, żabki w tym czasie przymierzały piękne czerwone kapelusze, płaszczyki swoich gości. Potem świerszczyk zagrał na swoich skrzypeczkach i zaczęły się tańce. Aż tu nagle rozległo się kle, kle, kle! – Bocian ! krzyknęły żabki przerażone. Kto go tu zaprosił?. Wtedy odezwał się bocian – A moje czerwone pończochy?. Napisałyście przecież wyraźnie : Kto ma kolor czerwony, jest dziś pięknie proszony....
Ale żabki nie przywitały gościa w czerwonych pończochach. Uciekły. Schowały się w trawie. Myślą, że są już bezpieczne. Ale zapomniały, że wystroiły się w czerwone kapelusiki. A tu bociek coraz bliżej. Podśpiewuje sobie wesoło. -Nie skryjesz się żabko w zielu, widzę przecież twój kapelusz!. Dopiero teraz żabki zobaczyły go. Jedna myk – ukryła się w zielonych liściach. Ale bociek dobrze ją widzi i śpiewa swoje: Nie uciekniesz ! Tam w zieleni twój kapelusz się czerwieni!.
Hop – skoczyła Zielona Łapka w zielony tatarak. Bociek już przy niej. Żabko wszędzie cię zobaczę, masz czapeczkę niby maczek.
Mądra, stara żaba ukryła się pod wielkim, zielonym liściem zdążyła krzyknąć przerażona: - zrzućcie prędko te czerwone stroje!. Pospadały w trawę porzucone w pośpiechu kapelusze. A żabki w swoich starych zielonych płaszczykach – hop! Pod zielony liść, w zieloną trawę.

3. Rozmowa na temat treści opowiadania:
• Dlaczego żabki chciały zmienić swoje barwy?
• W jaki sposób żabki zmieniły swój wygląd?
• O czym zapomniały żabki zmieniając swoją zieloną barwę?
• Jak zakończyłaby się bajka gdyby nie rada starej żaby?

4. Śpiewanie piosenki „Wesołe żabki” wraz z inscenizacją ruchową:

W zielonych sukienkach po zielonej trawie,

skakały dwie żabki na żabiej zabawie.

          Kuma, kuma, kum, rechu, rechu, rech, słychać żabi śpiew.

Skakały po łące i pływały w stawie,

przyglądał się księżyc tej żabiej zabawie.

          Kuma, kuma, kum, rechu, rechu, rech, słychać żabi śpiew.

5. Omówienie cyklu rozwojowego żaby:

8

6. „Żaba” – wypełnianie konturu żaby palcem zanurzanym w zielonej farbie plakatowej; doklejenie oczu, odpowiednie złożenie

- składanka „piekło-niebo”

 lub:

        9      10

 

                                               PIĄTEK: „Mieszkańcy łąki”

  • „Powitanie na łące” – zabawa powitalna

Stajemy naprzeciwko siebie w parze. Wykonujemy ruchy do rymowanki:

Na łące wszystkie owady się witają (kłaniamy się partnerowi)

Biedronki skrzydełkami pozdrawiają (machamy do siebie)

Żuczki piątki przybijają (przybijamy piątki)

Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy (naśladujemy odgłosy wydawane przez pszczoły)

A jak się przywitasz Ty? (wymyślamy jakieś przywitanie np. łokciem, noskiem itp.)

Powtarzamy rymowankę kilka razy. Na zmianę każdy wymyśla inny sposób przywitania się.

2. Słuchanie wiersza  „Mieszkańcy łąki"

Kiedy tylko nastał słoneczny poranek,

obudził się Benio, malutki baranek.

Zjadł grzecznie śniadanko,

i raźno z mamą ruszyli na pobliską łąkę.

Zabrali koszyczek pełen smakołyków

i koc rozłożyli przy cichym strumyku.

Zachwycony Benio już biega po łące,

mrugają do niego kwiatuszki pachnące,

spod ziemi wygląda ciekawska dżdżownica,

po zielonym listku pełznie gąsienica,

a mrówki i żuki, muszki i chrabąszcze

beztrosko nurkują poprzez trawy gąszcze.

Zapytał więc Benio: Czy mógłbym czasami

przychodzić na łąkę i bawić się z wami?

Odrzekł mu motylek: - A jakże, kolego.

Będziemy się razem bawić w chowanego.

Poznasz wtedy wszystkich mieszkańców tej łąki,

gdy dołączą myszki, ptaszki i biedronki!

3. Rozmowa na temat treści wiersza:
Kto się obudził, kiedy nastał słoneczny poranek?
Gdzie wyruszył Benio z mamą?
Co ze sobą zabrali?
Czym zachwycał sie Benio, biegając po łące?
O co baranek zapytał mieszkańców łąki?

4. Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”:
 Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dziecko  maszeruje w różnych kierunkach po dywanie).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś

 na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych

aby zebrać z nich nektar( dziecko lata jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem ( naśladuje bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedzi poruszając w dowolny

sposób kończynami), cykając cichutko( naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle niewiadomo skąd pojawiły się żaby( dziecko naśladuje skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladuje kumkanie:

kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były

takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladuje

chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladuje głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę

( naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir),  który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko

w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dziecko naśladuje latające motyle). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich

wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, pobzykiwania komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania

bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal

rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.
  - Czy pomożemy mieszkańcom łąki wrócić do domu?

5. Pokaz ilustracji pustej łąki, aby zapełnić ją zwierzętami trzeba wykonać następujące zadania:
  - losowanie zagadek o poszczególnych zwierzętach
  Zagadka 1
Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko... (pszczoła)
Zagadka 2
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka... ( bocian)
Zagadka 3
Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie... ( żaby)
Zagadka 4
Ma dwa różki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie..........( ślimak)
Zagadka 5
Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce....(biedronka)
Zagadka 6
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy

  tylko zaświeci słonko (motyl)
Zagadka 7
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
Zagadka 8
Widzisz je w dzień, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Zagadka 9
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy.
( kwiaty)

6. Zabawa ilustracyjna przy piosence pt. „Na majowej łące”.

 

I. Na majowej łące świerszcze dają koncert

Cyk, cyk, cyk, cyk

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak świerszcze zaśpiewamy mamom.

 II. Na majowej łące żabki dają koncert

Kum, kum, kum, kum

Nutkę taką samą zaśpiewamy tatom

Tak jak żabki zaśpiewamy tatom.

 III. Na majowej łące boćki dają koncert

Kle, kle, kle, kle

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak boćki zaśpiewamy mamom

7. „Kolorowa łąka” – zabawa dydaktyczna: rodzic czyta zdania, a dziecko określa ich logiczność:
prawda – podnosi kwiatek, który wcześniej narysowało do góry, fałsz – kładzie narysowany kwiatek na kolanach.

  Prawda czy fałsz?:

  • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle
  • Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki
  • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana
  • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie
  • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra
  • Teraz jest pora roku, którą nazywamy jesień
  • Teraz jest pora roku, którą nazywamy zima
  • Teraz jest pora roku, którą nazywamy wiosna
  • Miesiąc, który mamy teraz, to: luty
  • Zwiastunami wiosny są: śnieg, spadające liście
  • Są trzy pory roku
  • Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy
  • Wróbelki przylatują wiosną z ciepłych krajów
  • Krokusy, przebiśniegi i pierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty.

8. „Pomóż ślimakowi dojść do listka” (labirynt) :

11

 

12

 

13

 

14

 

Domowe przedszkole 8-12.06

Domowe przedszkole 1-5.06

Mróweczki w minionym tygodniu - 25.05 - 30.05

W mieście

                                          

MOJA RODZINA 25-29.05

Domowe przedszkole 18-22.05

Miniony tydzień w Mrówkach 11.05 - 15.05

        

Tydzień w Mrówkach 4.05-8.05

    

 

Domowe przedszkole 4.05

Kolejny tydzień Mrówek - 27.04 - 30.04

 

Domowe przedszkole 27.04

Jak bawiliśmy się i pracowaliśmy w minionym tygodniu

Co słychać na wsi😉

Domowe przedszkole 20.04

Domowe przedszkole 14.04

Wielkanoc u Mrówek

Domowe przedszkole 6-10.04

Tak bawiliśmy się i pracowaliśmy w minionym tygodniu🙊🙉🙈

Marcowo - kwietniowe ogródki

Mrówkowy PRIMA - APRILIS😁😁😁😁😁

Marcowo- kwietniowe kalendarze pogody😉

Domowe przedszkole - Kolorowy Ogród 30.03-03.04

Witaj nam Wiosno

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

 

Witajcie Mróweczki 

Mrówki Szanowni Państwo!

W związku z dwutygodniową przerwą w pracy przedszkola, spowodowaną zagrożeniem koronawirusem, prosimy by dzieci uzupełniały otrzymane na ten czas karty pracy (ćwiczenia grafomotoryczne, karty pracy nr 3 - ,,Żyrafa Ola i przyjaciele”).Każde dziecko powinno pracować na miarę swoich predyspozycji i możliwości.
Życzymy owocnej pracy i dobrej zabawy; ZDROWIA i SPOKOJU w tym trudnym czasie. Dalsze propozycje w przygotowaniu😉

Z pozdrowieniami:
Katarzyna Marszołek, Danuta Żukiewicz

 

 

Co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu” ?

Wykonajcie z rodzicami:

  • kalendarz pogody – narysujcie tabelkę, w której rodzice napiszą dni tygodnia i datę, obserwujcie pogodę i narysujcie znaczek-symbol (chmurkę z deszczem śnieżynkę, słonko, wiatr, itp.)

w odpowiednim miejscu

lub

  • marcowy garnek – przygotujcie papierowy (kartonowy) , narysowany(namalowany) garnek, każdego dnia „wrzucajcie” do niego narysowany przez siebie i podpisany nazwą dnia tygodnia (przez rodziców) znaczek-symbol pogody J
  • czas obserwacji pogody : 16.03 (poniedziałek) – 31.03 (wtorek)
  • 04 porównamy wasze obserwacje marcowej pogody, przeanalizujemy je i zrobimy wystawę J

Jakie płyną z tego korzyści?

  • Obserwujemy pogodę i oznaczamy symbolem
  • Utrwalamy nazwy dni tygodnia
  • Odczytujemy nazwy dni tygodnia – czytanie globalne

                           

Miłej zabawy J

Copyright © 2013. NetCom MBM Rights Reserved.