^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

GRUPA PSZCZÓŁKI

Pszczółki domowe 27.10

Wtorek

27.10.2020 r.

Owocowa karuzela

  • Owocowe rymowanki. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy wybranego owocu, znaleźć do niego rym, wyklaskać jego nazwę (podział na sylaby) i podać głoskę w nagłosie. Przypomnij dziecku o walorach owoców i ich wpływie na zdrowie. Zachęć dziecko do wypowiadania się na ten temat.

Pomoce dla rodziców:

  • Co jest w środku owocu? Pokaż dziecku owoce zachęć, aby rozpoznało ich nazwy i próbowało odgadnąć, co jest w środku. Pomocna może okazać się karta pracy nr 38, (PDF na samym dole)

Pomoce:

OWOCE plansza 3

OWOCE plansza 1

OWOCE plansza 2

Oczywiście w miarę możliwości mogą to być prawdziwe owoce i zabawa w krojenie lub także poniższy filmik:

  • Zaproś dziecko do stolika i zachęć je do „pokrojenia jabłka” (papierowe koło).Daj dziecku nożyczki. Jego zadaniem jest złożenie koła na połowę i przecięcie po linii zgięcia. Dalej każdą połowę powinno złożyć na pół i przeciąż po linii zgięcia. Następnie każdą ćwiartkę złożyć na pół i przeciąć po linii zgięcia. Na koniec przeliczyć kawałki. Poproś o odpowiedź na pytanie: „Ilu kolegów możesz poczęstować?” Dziecko liczy pocięte kawałki papierowego koła w dowolny dla siebie sposób.
  • Zabawa matematyczna. Zadaniem dziecka jest ułożenie owocowego rytmu, np.
  • Utrwalenie pojęcia sad. Utrwal z dzieckiem pojęcie sad. Zachęć do podania nazw owoców i drzew, z których pochodzą.
  • Praca plastyczna „W jesiennym sadzie”. Zapytaj dziecko jak chciało by tę pracę wykonać. Technika dowolna (farby, plastelina, bibuła, kredki).
  • Karty pracy nr 38.Krótki filmik:

 

5-latki (pobierz)

6-latki (pobierz)

 

 

Pszczółki domowe 26.10.2020r

Copyright © 2013. NetCom MBM Rights Reserved.