^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

GRUPA PSZCZÓŁKI

DOMOWE PRZEDSZKOLE 16.04

Lew (klik)

DOMOWE PRZEDSZKOLE 14.04

DOMOWE PRZEDSZKOLE 13.04

 

  • Aktywność poranna:

 

  • Rozgrzewka przy piosence „Ciała kształt” J

 

  • Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego: "Wycieczka do ZOO".

Razem z zaprzyjaźnioną grupą pojechaliśmy na wycieczkę do zoo (wibrujemy wargami, robiąc "motorek"). Na miejscu pani kupiła bilety, a my ustawiliśmy się parami (dotykamy czubkiem języka raz jednej, raz drugiej dolnej "jedynki"). Pierwszą zagrodą, jaką zobaczyliśmy, był wybieg dla wilków, które groźnie szczerzyły kły (robimy groźną minę, pokazując zęby). Ale my się ich wcale nie baliśmy, bo były za wysokimi kratami (dotykamy językiem wałka dziąsłowego). Bardziej przyjazne okazały się zebry, które akurat jadły świeżą trawę (naśladujemy żucie). Lwy wylegiwały się na kamieniach (kładziemy płaski język za dolnymi zębami), a żyrafy skubały zielone listki (dotykamy językiem każdego górnego zęba). W wodzie chłodziły się wielkie hipopotamy (ziewamy), a obok nurkowały nieduże pingwiny (dotykamy językiem naprzemiennie dolnych i górnych zębów). Rozbawiła nas rodzina małp, która robiła wesołe miny (uśmiechamy się szeroko) i skakała z gałęzi na gałąź (dotykamy językiem kącików ust). Najbardziej podobała nam się wielka klatka z papugami (ściągamy usta w "dzióbek")! Siadały na ramieniu i skubały nasze bluzki (wypychamy językiem policzki). Pani pozwoliła nam kupić lody (naśladujemy lizanie lodów wyciągając język daleko do przodu, robimy haczyk i wciągamy język do buzi). Niektórzy z nas nieźle się pobrudzili i musieli wyczyścić twarze (język w kierunku nosa, język na brodę, oblizujemy wargi). Bardzo podobała nam się szkolna wycieczka do ZOO.

  • Zajęcia główne:

 

  • Przygotujcie kartoniki z cyframi i znakami działań matematycznych „+” „— ” „=” oraz liczmany: klocki, patyczki lub nakrętki w trzech kolorach. Ustalcie wspólnie, jaki kolor odpowiada jakiemu zwierzęciu, np. lwy – kolor czerwony, papugi – kolor żółty, żyrafy – kolor niebieski.

*Rodzicu poproś, aby dziecko ustawiło liczmany (zwierzęta) w rzędach jedne pod drugimi. Niech powiedzą, których zwierząt jest najwięcej, których najmniej, których tyle samo.

*Następnie pomieszaj liczmany, nie przeliczając głośno zostaw tyle samo w każdym kolorze i poproś jeszcze raz, aby ułożyło – teraz w rzędach. Zadaj  pytanie: których zwierząt jest najwięcej, a których najmniej. Niech samo dojdzie do wniosku, że zwierząt jest tyle samo z każdego gatunku.

*Poleć dziecku, aby ułożyło liczmany we wskazanym rytmie: lew, papuga, żyrafa, lew, papuga, żyrafa, lew…… Zwróć uwagę na rytmiczność.

*Poproś dziecko, aby policzyło wszystkie zwierzęta (liczmany). Niech liczy dowolnym sposobem: dotykając liczmanów, śledząc wzrokiem.

*Pod liczmanami niech położy kartonik z cyfrą 9

*Zadanie: szum drzewa wzbudził niepokój wśród zwierząt. Do lasu odleciały dwie papugi. Ile zwierząt pozostało na polanie? Jak to zapisać? Niech ułoży działanie: 9-2=7

*Od zwierząt, które zostały, odłączyły się jeszcze 3 lwy. Ile zwierząt zostało teraz? – układa działanie: 7-3=4

*Zaproponuj, aby teraz dziecko ułożyło dla Ciebie kilka zadań J

  • Rodzicu wybierz wspólnie z dzieckiem jakieś słowo. Może być to rzecz znana dziecku albo taka, która jest w zasięgu jego wzroku. Następnie wspólnie wymyślajcie słowa, które rymują się z wybranym przez was słowem.

Może to wyglądać na przykład tak:

Rodzic: Wybieram słowo „NOGA”. Hmm, co rymuje się ze słowem „noga”?

Noga – podłoga, noga – joga, noga – stonoga…

Dodatkowe przykłady:  raczki – kaczki, worek – korek, Baśka – Kaśka, kawa – trawa, misiek – Rysiek, ława – zabawa, mak – rak, biedronka – jabłonka.

 

 

  • Burza mózgów - zadaniem dziecka jest kończenie rozpoczętych zdań, tak aby powstał „rym"


Lata osa koło ...
Lata muszka koło...
Leci bąk koło...
Leci mucha koło...
Piotrek maluje, a mama ...

  • Dla doskonalenia tworzenia rymów proponuję grę:

https://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-rym

  • Dziecko wykonuje zadania z karty pracy nr 137

 

  • Aktywność popołudniowa:

 

  • „Balon w górze”- dziecko dostaje balonik, który musi odbijać w rytm muzyki, tak, aby cały czas był w górze.
  • Zabawa „Żabka”. Do zabawy zapraszamy wszystkich domowników: rodzice, rodzeństwo.

Przeczytajcie dziecku wyliczankę, powtórzcie kilka razy jej treść.

Fiku-miku, fiku-miku,

w stawie pływa żab bez liku.

Jak ta żaba się nazywa,

która kraulem pływa.

Zabawę rozpoczyna osoba dorosła mówi słowa wyliczanki, wskazując wszystkich uczestników zabawy (coś na zasadzie wpadła bomba do piwnicy). Osoba, na którą wypadło ostatnie słowo wyliczanki podaje wymyślone przez siebie imię żabki np. Kunegunda dzieli je na sylaby, podaje ich liczbę. I zabawa rozpoczyna się od początku.

  • Praca plastyczna: „Kolisty słoń”.

Aby wykonać kolistego słonia musimy wyciąć najpierw kilka kółek z kartki papieru kolorowego (dziecko obrysowuje je najpierw według szablonu, a potem  wycina). Potrzebne jest jedno duże kółko – brzuch słonia, dwa małe – nogi, oraz dwa średniej wielkości – głowa i ucho. Po wycięciu kółek, dzieci mają za zadanie przykleić je do kartki. Największe – brzuch, będzie na środku. Krótkie nogi kolistego słonia – pod spodem. Głowa – u góry z prawej strony. Ostatnie kółko dzieci zaginają w połowie; jedną połówkę pokrywają klejem i przyklejają do głowy słonia. Powstało duże odstające ucho.  Na koniec, za pomocą kredki lub ołówka dorysowują oczy, trąbę i ogon. Mogą też zagospodarować przestrzeń wokół słonia. Zabawne zwierzę wygląda teraz jakby chciało wyskoczyć z kartki.

 Materiały:

  • Kartka papieru
  • Kartka papieru kolorowego
  • Klej
  • Nożyczki
  • Ołówek, pisak lub kredka

Dodatkowe propozycje dla chętnych:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/07/paluszkowe-zabawy/ 

DOMOWE PRZEDSZKOLE 12.04

Dodatek (klik)

DOMOWE PRZEDSZKOLE 9.04

DOMOWE PRZEDSZKOLE 7.04

DOMOWE PRZEDSZKOLE 6.04

DOMOWE PRZEDSZKOLE 1.04

DOMOWE PRZEDSZKOLE 31.03

DOMOWE PRZEDSZKOLE 29.03

Pszczółki domowe 30.10

Piątek 30.10.2020 r.

Coś na rozgrzewkę:

22222

5-latki (klik)

6-latki (klik)

Pszczółki domowe 29.10.

Czwartek

29.10.2020r.

„Wiem, co jem”

 

  • Zabawa „Witaminowy mur” - dwie drużyny zgniatają gazety tak, aby powstały papierowe kulki – „bakterie” (po tyle samo). Na podłodze jest „linia”. Na sygnał, każda „drużyna” przerzuca papierowe kule na stronę przeciwnika – przerywa na inny sygnał. Na „oko” oceniają, u kogo jest więcej kulek – „bakterii”. Zabawę powtórzyć kilka razy.
  • Przygotujcie wspólnie liczmany do następnej zabawy – wycinanie marchewek (można skorzystać z tych, które są na stronie 3).
  • Zabawa dydaktyczna „Marchewkowe wyliczanki”.

Dziecko:

  • nazywa warzywo, które jest liczmanem: marchewka, dzieli na sylaby: mar-chew-ka, podaje głoskę, którą słyszy na początku: „m-”

i na końcu: „-a” słowa.

      wykonuje zadania tekstowe:

  • na grządce rośnie 6 marchewek (dziecko kładzie przed sobą, przelicza dotykając palcem wskazującym) gospodyni wyrwała 2 na zupę (zabiera dwa liczmany). Ile marchewek zostało na grządce? 4.
  • Następnie wyrwała 1 marchewkę na surówkę(zabiera jeszcze jedną marchewkę). Ile marchewek wyrwała gospodyni? 3. Ile zostało na grządce? 3.

      w następnych zadaniach postępuj podobnie:

  • Przybiegł zajączek i schrupał 1 marchewkę. Ile zostało?
  • Przyszedł ogrodnik i wyrwał dla gospodyni 3 marchewki. Ile rośnie na grządce?
  • Krzysiu włożył do koszyka 4 marchewki, a Zuzia 3 marchewki Ile marchewek jest w koszyku?
  • Madzia kupiła 3 marchewki, a Michał 5. Ile razem marchewek kupiły dzieci?

      A teraz dziecko wymyśla zadanie dla rodzica J.

  • Poznajcie Gang Świeżaków! To oni przeprowadzą Was przez przygodę zdrowego stylu życia. Dziś pokażą Wam świat niezwykłej piramidy:

  • Dobre jedzenie sprawia, że jesteśmy zdrowi i rośniemy.

Przyjrzyj się dokładnie piramidzie żywieniowej i sprawdź, które produkty są najlepsze dla naszego zdrowia. Co jeść, żeby być w dobrej kondycji i mieć siłę na zabawę?

Pszczółki domowe 28.10

Pszczółki domowe 27.10

Wtorek

27.10.2020 r.

Owocowa karuzela

  • Owocowe rymowanki. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy wybranego owocu, znaleźć do niego rym, wyklaskać jego nazwę (podział na sylaby) i podać głoskę w nagłosie. Przypomnij dziecku o walorach owoców i ich wpływie na zdrowie. Zachęć dziecko do wypowiadania się na ten temat.

Pomoce dla rodziców:

  • Co jest w środku owocu? Pokaż dziecku owoce zachęć, aby rozpoznało ich nazwy i próbowało odgadnąć, co jest w środku. Pomocna może okazać się karta pracy nr 38, (PDF na samym dole)

Pomoce:

OWOCE plansza 3

OWOCE plansza 1

OWOCE plansza 2

Oczywiście w miarę możliwości mogą to być prawdziwe owoce i zabawa w krojenie lub także poniższy filmik:

  • Zaproś dziecko do stolika i zachęć je do „pokrojenia jabłka” (papierowe koło).Daj dziecku nożyczki. Jego zadaniem jest złożenie koła na połowę i przecięcie po linii zgięcia. Dalej każdą połowę powinno złożyć na pół i przeciąż po linii zgięcia. Następnie każdą ćwiartkę złożyć na pół i przeciąć po linii zgięcia. Na koniec przeliczyć kawałki. Poproś o odpowiedź na pytanie: „Ilu kolegów możesz poczęstować?” Dziecko liczy pocięte kawałki papierowego koła w dowolny dla siebie sposób.
  • Zabawa matematyczna. Zadaniem dziecka jest ułożenie owocowego rytmu, np.
  • Utrwalenie pojęcia sad. Utrwal z dzieckiem pojęcie sad. Zachęć do podania nazw owoców i drzew, z których pochodzą.
  • Praca plastyczna „W jesiennym sadzie”. Zapytaj dziecko jak chciało by tę pracę wykonać. Technika dowolna (farby, plastelina, bibuła, kredki).
  • Karty pracy nr 38.Krótki filmik:

 

5-latki (pobierz)

6-latki (pobierz)

 

 

Pszczółki domowe 26.10.2020r

Copyright © 2013. NetCom MBM Rights Reserved.