^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

GRUPA PSZCZÓŁKI

Pszczółki domowe 30.10

Piątek 30.10.2020 r.

Coś na rozgrzewkę:

22222

5-latki (klik)

6-latki (klik)

Pszczółki domowe 29.10.

Czwartek

29.10.2020r.

„Wiem, co jem”

 

  • Zabawa „Witaminowy mur” - dwie drużyny zgniatają gazety tak, aby powstały papierowe kulki – „bakterie” (po tyle samo). Na podłodze jest „linia”. Na sygnał, każda „drużyna” przerzuca papierowe kule na stronę przeciwnika – przerywa na inny sygnał. Na „oko” oceniają, u kogo jest więcej kulek – „bakterii”. Zabawę powtórzyć kilka razy.
  • Przygotujcie wspólnie liczmany do następnej zabawy – wycinanie marchewek (można skorzystać z tych, które są na stronie 3).
  • Zabawa dydaktyczna „Marchewkowe wyliczanki”.

Dziecko:

  • nazywa warzywo, które jest liczmanem: marchewka, dzieli na sylaby: mar-chew-ka, podaje głoskę, którą słyszy na początku: „m-”

i na końcu: „-a” słowa.

      wykonuje zadania tekstowe:

  • na grządce rośnie 6 marchewek (dziecko kładzie przed sobą, przelicza dotykając palcem wskazującym) gospodyni wyrwała 2 na zupę (zabiera dwa liczmany). Ile marchewek zostało na grządce? 4.
  • Następnie wyrwała 1 marchewkę na surówkę(zabiera jeszcze jedną marchewkę). Ile marchewek wyrwała gospodyni? 3. Ile zostało na grządce? 3.

      w następnych zadaniach postępuj podobnie:

  • Przybiegł zajączek i schrupał 1 marchewkę. Ile zostało?
  • Przyszedł ogrodnik i wyrwał dla gospodyni 3 marchewki. Ile rośnie na grządce?
  • Krzysiu włożył do koszyka 4 marchewki, a Zuzia 3 marchewki Ile marchewek jest w koszyku?
  • Madzia kupiła 3 marchewki, a Michał 5. Ile razem marchewek kupiły dzieci?

      A teraz dziecko wymyśla zadanie dla rodzica J.

  • Poznajcie Gang Świeżaków! To oni przeprowadzą Was przez przygodę zdrowego stylu życia. Dziś pokażą Wam świat niezwykłej piramidy:

  • Dobre jedzenie sprawia, że jesteśmy zdrowi i rośniemy.

Przyjrzyj się dokładnie piramidzie żywieniowej i sprawdź, które produkty są najlepsze dla naszego zdrowia. Co jeść, żeby być w dobrej kondycji i mieć siłę na zabawę?

Pszczółki domowe 28.10

Pszczółki domowe 27.10

Wtorek

27.10.2020 r.

Owocowa karuzela

  • Owocowe rymowanki. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy wybranego owocu, znaleźć do niego rym, wyklaskać jego nazwę (podział na sylaby) i podać głoskę w nagłosie. Przypomnij dziecku o walorach owoców i ich wpływie na zdrowie. Zachęć dziecko do wypowiadania się na ten temat.

Pomoce dla rodziców:

  • Co jest w środku owocu? Pokaż dziecku owoce zachęć, aby rozpoznało ich nazwy i próbowało odgadnąć, co jest w środku. Pomocna może okazać się karta pracy nr 38, (PDF na samym dole)

Pomoce:

OWOCE plansza 3

OWOCE plansza 1

OWOCE plansza 2

Oczywiście w miarę możliwości mogą to być prawdziwe owoce i zabawa w krojenie lub także poniższy filmik:

  • Zaproś dziecko do stolika i zachęć je do „pokrojenia jabłka” (papierowe koło).Daj dziecku nożyczki. Jego zadaniem jest złożenie koła na połowę i przecięcie po linii zgięcia. Dalej każdą połowę powinno złożyć na pół i przeciąż po linii zgięcia. Następnie każdą ćwiartkę złożyć na pół i przeciąć po linii zgięcia. Na koniec przeliczyć kawałki. Poproś o odpowiedź na pytanie: „Ilu kolegów możesz poczęstować?” Dziecko liczy pocięte kawałki papierowego koła w dowolny dla siebie sposób.
  • Zabawa matematyczna. Zadaniem dziecka jest ułożenie owocowego rytmu, np.
  • Utrwalenie pojęcia sad. Utrwal z dzieckiem pojęcie sad. Zachęć do podania nazw owoców i drzew, z których pochodzą.
  • Praca plastyczna „W jesiennym sadzie”. Zapytaj dziecko jak chciało by tę pracę wykonać. Technika dowolna (farby, plastelina, bibuła, kredki).
  • Karty pracy nr 38.Krótki filmik:

 

5-latki (pobierz)

6-latki (pobierz)

 

 

Pszczółki domowe 26.10.2020r

Copyright © 2013. NetCom MBM Rights Reserved.